De eerste week zit er op! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Luna Damen - WaarBenJij.nu De eerste week zit er op! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Luna Damen - WaarBenJij.nu

De eerste week zit er op!

Door: Luna

Blijf op de hoogte en volg Luna

18 Februari 2018 | Curaçao, Curaçao

Lieve lezers,

Daar zijn we weer. Het is alweer zondag (bij jullie ondertussen maandag), dit betekent dat ik hier alweer meer dan een week ben! Deze week is toch wel echt voorbij gevlogen. Maarja, het voelde dan ook nog wel een beetje alsof we op vakantie waren. We grapten al met elkaar dat we nu eigenlijk een beetje op vakantie waren met een stel vreemden (Aniek kende ik dan alleen al wel).

Dan nu eventjes in vogelvlucht wat ik deze week nog heb meegemaakt.

Maandag de 12e zijn we naar Tugboat geweest. Dit is een plek waar een scheepswrak onder water ligt. Je kunt dit dus alleen snorkelend zien. Helaas had ik geen spullen en kan ik ook nog niet echt snorkelen.. Dus maar eens snorkelspullen in gaan slaan binnenkort en gaan oefenen om nog eens terug te kunnen en het te bekijken! ‘s Avonds hebben we gezellig met z’n viertjes bij PizzaMare gegeten.

Dinsdag hebben we overdag vrij weinig gedaan. We hebben wat boodschapjes gedaan, de huisbaas is nog langsgekomen om wat uit te leggen en dingen te maken en ik heb mijn fotomuur afgemaakt! ‘s Avonds zijn we nog naar de afscheidsparade van carnaval geweest, ook wel de lichtjesoptocht genoemd. Toen deze optocht net langskwam, kwam de regen met bakken uit de lucht en wij hadden natuurlijk niets om onder te schuilen.. De regen stopte en ik was helemaal doorweekt. De optocht was hetzelfde als zondag, we stonden achter een hoop mensen waardoor we niet veel zagen en inmiddels hadden we het nogal koud doordat we nat waren en het flink waaide. We besloten dan ook om maar terug naar huis te gaan.

Woensdag zijn we voor het eerst écht naar het strand gegaan, naar Mambo Beach. Het heeft deze middag een paar keer geregend. Oja, als het hier regent komt het er gelijk met bakken uit en een tijdje later schijnt de zon weer. Maar goed, de eerste keer dat het begon te regenen zat ik met Aniek in zee. We zijn toen lekker blijven zitten terwijl Simone en Romy onze spullen redde. De andere keren hebben we toch maar even geschuild onder een hutje. Vandaag ben ik dan toch voor de 2e keer al flink verbrand.. Eens zien hoe vaak dit nog gaat gebeuren.

Donderdag zijn we thuis gebleven en hebben we eigenlijk de hele dag helemaal niets gedaan. Héérlijk vond ik dit. Ook wel fijn om even uit de zon te kunnen blijven zodat ik niet nog harder kon verbranden.

Vrijdag zijn we op tijd uit bed gegaan om de Christoffelberg te beklimmen. Op tijd uit bed gaan lukte goed, maar we waren alle vier niet lekker, het was dus even de vraag of we wel zouden gaan. Uiteindelijk zijn we vertrokken, wel wat later dan gepland maar toch. Onderweg nog even verkeerd gereden over een of ander vreemd zandpad (gekke Maps hier). Na een tijdje, waar het kon, zijn we toch maar omgedraaid. We vonden het nogal vreemd omdat de Christoffelberg toch wel een toeristisch plekje is en dit zandpad daar verre van bij paste. Eenmaal aangekomen (na een rit van bijna 1,5 uur die volgens maps 35 min. zou duren) was het 10:02 uur. En vanaf 10:00 uur mag je de berg niet meer op.. Toch maar even een poging wagen. Nadat we vertelden dat we verdwaald waren, mochten we de berg toch nog op ‘maar wel opschieten hoor’. Zo gezegd, zo gedaan. Soort van dan, nog snel wat drinken kopen en op naar de berg. Het was een flinke klim en het was goed warm. Boven aangekomen was het echter zeker de moeite waard! Het gevoel alsof je nét niet het hele eiland kon zien vanaf dat topje. Maar toen moesten we nog naar beneden. Aniek en ik hadden nog even een hartaanvalletje. Aniek gleed uit en riep mij nog net op tijd zodat ik haar half opving met mijn arm, anders had ze waarschijnlijk wat verder weg gelegen.. Terug beneden had ik knieën als pudding (door een blessure van een paar jaar terug) en daardoor enkels die een keer of 8? omgezwikt zijn. Tip; goede schoenen en veel drinken en snacks meenemen. Goede schoenen had ik wel, maar de rest.. Oh en vroeg gaan klimmen is ook wel lekker met die hitte. Rest van de dag hebben we een beetje aan het zwembad gelegen.

Zaterdag, gisteren, zijn we naar Daaibooi geweest. Mooie plek om te snorkelen ook, maar raad eens wie er nog geen snorkelspullen had.. juist ja, ik! Waterschoentjes zijn ook best een must. Het was hier wel een zandstrand, maar er lagen wel stenen doorheen. Aan en in het water waren wel heel veel stenen, dus het was niet lekker om met blote voeten verder de zee in te gaan. Nog iets voor mijn boodschappenlijstje dus. We zijn redelijk op tijd naar ‘huis’ gegaan, zodat iedereen zich nog kon douchen en omkleden voor we weer weggingen. We hadden namelijk afgesproken om om 5 uur met z’n allen (met z’n 11en) bij Zanzibar wat te gaan drinken. Wat later op de avond was er bij Zanzibar een coverband die alleen liedjes van Red Hot Chili Peppers speelden. Ook ben ik nog oud-klasgenootje tegen gekomen hier, heel leuk!

Vandaag, zondag dus, hebben we wat boodschappen ingeslagen voor de komende dagen. Ik heb ook een snorkelset gekocht, dus het eerste item is binnen! Nu de waterschoentjes nog. Verder hebben we vandaag ook weer niets gedaan. Beetje series of afleveringen teruggekeken en nu (oeps) een filmpje aan het kijken samen.

Morgen hebben we allemaal een eerste afspraak op stage, alleen Romy heeft haar gesprek al gehad en heeft haar eerste stagedag. Erg spannend dus allemaal! Hier zal ik nog wel over schrijven denk ik. Tot dan !

Veel liefs vanuit Curaçao

  • 19 Februari 2018 - 05:45

    Pa:

    Mooi verslag Goei. Ik ben benieuwd hoe je stage gaat bevallen

  • 19 Februari 2018 - 07:38

    Eveline Machielsen:

    Hé Luna,
    Wat een leuk verslag en wat leuk om je op afstand te kunnen volgen!! Ik vind dat je al veel ondernomen hebt, je eerste week!! Heel veel succes met je stage en vooral ook heel veel plezier daar! Een ervaring om nooit meer te vergeten... Stuur je af en toe wat zon deze kant op...??!

  • 19 Februari 2018 - 08:20

    Anny Verheyen:

    hoi Luna,
    leuk om te lezen zeg. ja, die zon en de wind...dat brand wel. een goede tijd en we volgen je hoor!
    groetjes, Anny

  • 19 Februari 2018 - 08:36

    Karin Augustijn:

    Luna,
    Leuk om bij te kunnen houden hoe het met je gaat, snel leren snorkelen de onderwaterwereld is prachtig. Veel plezier bij je eerste stage dag zal wel indrukwekkend zijn.

  • 19 Februari 2018 - 12:48

    Mama:

    Leuk, vrouwke !
    Succes straks bij Encelia. Ben ook heel benieuwd ! En je hebt al best veel geleerd die eerste week (dat het zomaar ineens met bakken uit de lucht kan komen in Curacao en daarna gewoon de zon weer volop schijnt, dat route maps niet echt goed werkt (!), dat je snorkelspullen EN waterschoentjes nodig hebt, dat zon en wind samen garant staan voor verbranden, dat je voorbereid de deur uit moet gaan, ALTIJD EXTRA FLESJE DRINKEN MEENEMEN, haha !) En dat je geniet ;-)
    Liefs, mama

  • 19 Februari 2018 - 13:07

    Jolanda:

    Hey Luna,
    Zag een linkje voorbij komen op fb via je mams.
    Leuk dat we je op deze manier kunnen volgen!!
    Heel veel plezier, en succes met je stage, en vooral ook genieten!!
    Groetjes uit Achtmaal

  • 19 Februari 2018 - 13:23

    Inge Boots:

    Leuk verslag. Ja die regen. Geniet van de tijd daar en veel succes. Groetjes

  • 19 Februari 2018 - 19:09

    Nancy :

    Hey lief collegaatje!
    Wat leuk dat je verslag uit brengt voor de thuisblijvers, op die manier hoeven we je toch maar mooi een beetje minder te missen ;-)
    Veel succes op je stage, en GENIET van de deze bijzondere tijd.
    Groetjes van ons allemaal op De Willaert X

  • 19 Februari 2018 - 22:17

    Opa En Oma Raats:

    Mooi verslag Luna , geniet maar van het mooie weer want hier komt nog een koudegolf aan.
    veel succes met je stage. en nog meer groetjes uit Achtmaal.

  • 19 Februari 2018 - 23:58

    Claudia Peeters :

    He vrouwke
    Wat leuk om dit zo te lezen. Kunnen we je toch op afstand volgen. Heel veel succes met je eerste stage week

  • 20 Februari 2018 - 08:47

    Sandra:

    Zo leuk om te lezen Luna.
    Veel succes op je stage!
    We kijken alweer uit naar je volgende verslag. X

    Groetjes
    Sandra

  • 20 Februari 2018 - 12:13

    Luus Gommers:

    hoi Luna wat een mooi verslag we kijken uit naar het volgende veel succes met je stage
    ook de groetjes van ome frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luna

Vanaf 9 februari zit ik voor iets meer dan 5 maandjes in het (bijna) altijd zonnige Curaçao ! Hierover ga ik af en toe wat stukjes proberen te plaatsen om iedereen een beetje op de hoogte te kunnen houden. Liefs

Actief sinds 12 Feb. 2018
Verslag gelezen: 561
Totaal aantal bezoekers 8822

Voorgaande reizen:

09 Februari 2018 - 17 Juli 2018

Stage lopen in Curaçao

Landen bezocht: