Bijna 2 maandjes! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Luna Damen - WaarBenJij.nu Bijna 2 maandjes! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Luna Damen - WaarBenJij.nu

Bijna 2 maandjes!

Door: Luna

Blijf op de hoogte en volg Luna

07 April 2018 | Curaçao, Curaçao

Heehallo, ben ik weer!

De laatste keer dat ik heb geschreven was 26 maart, ik zou vertellen wat ik die dag nog gedaan had want het was toen rond de middag. 's Avonds ben ik samen met Romy, Marlijn en Imke gaan bootcampen! Jaja, ook in deze warmte ging ik proberen een beetje sportief te zijn. Het begon met een opwarming zoals ik die kende van de voetbal nog. Ging me best goed af, maar toen de warming-up klaar was, klapte de warmte binnen en ging het fout. Fout is misschien het verkeerde woord, maar hierna werd ik dus heel erg misselijk. Ik had er even niet aan gedacht dat ik niet zo goed kan tegen sporten in warmte/benauwdheid. Vantevoren had ik dan ook kunnen verwachten dat dit zou gebeuren, maarja.. Ik heb elke keer als de misselijkheid minder werd wat oefeningen gedaan tot de misselijkheid weer steeg en zo door. Ondanks dit ga ik denk ik toch nog wel eens proberen te gaan in de hoop dat het de volgende keer al wat beter gaat! Terug bij het complex hebben we een heerlijke verkoelende duik in het zwembad genomen.

Dinsdag was een rustig dagje. Ik heb veel aan mijn stageplan gewerkt en ben aan het zwembad aan een boek begonnen op mijn iPad. Héérlijk dagje vind ik zo.

Woensdag had ik stage van 7.00 tot 12.30 omdat de kinderen vakantie hadden en ze daardoor ook 's ochtends op de groep zijn. Ik ben deze dag langer op stage gebleven omdat het anders niet met de auto uitkwam en ik genoeg te doen had aan activiteiten (uitwerken) op stage. Om 17.00 was Simone er om mij op te halen. De dag had toen ook wel lang genoeg geduurd moet ik eerlijk zeggen. 's Avonds heb ik lekker rustig verder gelezen in mijn boek.

Nieuwe dag en weer een ochtend stage. Deze keer van 7.00 tot 14.00 omdat één van de collega's door komt uit haar andere werk en er dan pas vanaf 14.00 kan zijn. Terug thuis zat Simone op mij te wachten en zijn wij de rest gevolgd naar het strand, zij waren daar al. Samen met Romy, Simone, Marlijn en Felicia ben ik gaan eten bij Hemingway. Een strandtent waar we ontzettend lekker gegeten hebben. Marlijn en ik wilden eigenlijk graag een toetje maar zaten te vol van onze hamburgers dus dit hebben we maar niet meer gedaan. Terug op het complex heb ik samen met Marlijn, Lisa, Vera, Simone, Felicia en Martijn nog een potje 'slabakken' gedaan. Een soort eigen versie van 30 seconds, super leuk en vooral heel grappig.

Vrijdag, goede vrijdag ben ik samen met Simone langs mijn stage gegaan omdat ik kinderen bij de tandarts in moest schrijven en ik hier de zorgpasjes of in ieder geval een foto daarvan nodig had. Er zou iemand aanwezig zijn, maar er was niemand dus zijn we maar terug naar huis gereden. Rond de middag zijn we nog eens teruggereden en was het wel gelukt. Daarna op zoek naar de tandarts, na deze eindelijk gevonden te hebben bleek hij dicht te zijn. Ohja, tuurlijk.. het is goede vrijdag.. Hier hadden we niet helemaal bij stil gestaan, oeps. 's Middags wilden Simone, Marlijn, Imke en ik naar Pirates Bay rijden. Hiervoor moesten we over de brug maar deze was afgesloten dus konden we er niet komen.. Marlijn en ik wilden nog een toetje gaan eten bij Hemingway dus zijn we dit maar gaan doen. We hebben met z'n 2'tjes drie toetjes gedeeld.. Hierna heb ik niet veel meer gedaan.

Ook zaterdag weer stage van 7.00 tot 12.30 en nadat ik thuis heb ik gegeten en zijn we daarna naar de AH geweest voor wat boodschapjes. 's Avonds wilde de rest naar Zanzibar gaan maar ik had besloten thuis te blijven omdat ik de andere dag weer om 7.00 op stage moest zijn. Een deel was al naar de Happy Hour, maar Romy en Aniek waren nog thuis. Zij hebben mijn laptop dichtgedaan, een jurkje gepakt en gezegd dat ik maar gewoon gezellig mee moest gaan. Naja, okee eventjes dan maar.. We moesten alleen nog wel eten dus zouden daar wel een pizza bestellen. Bij Zanzibar aangekomen gaan we gelijk in de rij voor de pizza's staan en horen we dat het driekwartier, ja DRIEKWARTIER, zou duren voordat de pizza klaar zou zijn. Rond 9 uur zijn we weer terug naar huis gegaan.

Zondag had ik weer stage van 7.00 tot 12.30. Zondag én 1e paasdag, dit kon niet meer betekenen dan naar de kerk gaan. Het was deze keer wel een record, na 2 uur en een kwartier was de dienst afgelopen. Terug thuis heb ik niet veel gedaan omdat ik me helemaal niet lekker voelde en mijn lichaam slap aanvoelde, alsof alles te veel energie kostte.

Ennnn, nog een ochtend stage van 7.00 tot 12.30, wat uiteindelijk 13.00 werd.. De middag heb ik wat zitten bellen en heb ik lekker aan het zwembad en op mijn kamer muziek geluisterd. Voelde me nog steeds niet fit, dus maar weer een dagje rustig aan gedaan.

De laatste keer in rij, vanaag weer stage van 7.00 tot 12.30 wat 13.30 werd. Deze ochtend ben ik met één van de kinderen mee naar paardentherapie geweest waar dit kind traumatherapie kreeg. Superinteressant om eens mee te mogen en te zien hoe dit in zijn gang gaat en wat voor effect dit heeft op het kind. Na de therapie hebben we gewacht op de andere leiding tot ze ons op kwam halen en daarna zijn we terug naar Encelia gegaan. Terug thuis snel mijn laatste spulletjes bij elkaar gepakt want we gingen kamperen op een onbewoond eiland!! We mochten met Marlijn en haar stagebegeleidster en 2 kleinkinderen mee. Het was echt super leuk! We hebben gebarbecued, zijn gaan kajakken, hebben het eiland verkent en natuurlijk een kampvuur gemaakt en marshmallows geroosterd. Een iets mindere verassing kregen we nog in de avond. Ik 'moest' van één van de kleinkinderen even meelopen, ik moest heel rustig gaan zitten, stil zijn en goed naar een bepaald punt kijken want er zouden ratten zitten. Ik geloofde het eerst niet tot ik ineens een hoofdje tevoorschijn zag komen. Hier zat ik dus echt niet op te wachten he. Ik heb alleen maar muizen gezien, beter dan ratten wel, maar nog niet bepaald dieren die ik krijg om me heen wil tijdens het slapen. Tegen een uur of 12 toch maar proberen te slapen en ja hoor, voel ik ineens een muis over mijn voeten lopen. Aniek was ook nog wakker en zag mijn reactie en wat er gebeurde. De muis zat ergens waar hij niet weg kon en ik wilde daar dus echt niet meer slapen. Uiteindelijk zijn we met z'n tweetjes midden op de rotsen bij het kampvuur gaan liggen. Gelukkig geen muis meer gezien toen.

De woensdagochtend waren we al vroeg wakker, hebben we ontbeten, zijn nog wat gaan kajakken en verder al gaan opruimen. Om half 11 werden we met een bootje opgehaald en zijn we na het uitladen en inladen van de spullen naar huis gereden. Snel gedoucht en omgekleed want we hadden deze middag weer supervisie. Zaten we niet bepaald op te wachten na een nacht met zo weinig slaap maar we waren vrij snel klaar. Daarna zijn Aniek en ik bij Kooyman opbergbakken gaan kopen voor onze kast en zijn we terug thuis onze kast maar weer eens gaan herinrichten.

Donderdag had ik even stage van 12.00 tot 14.15. De kinderen waren weer voor de eerste dag naar school maar de uurtjes van 12.00 tot 14.00 moesten opgevangen tot de desbetreffende collega er uit haar werk was. Dit mocht ik dus doen. Ik heb gekookt, de eerste 2 kinderen opgevangen, heb meegegeten en mocht daarna naar huis. 's Avonds zijn Simone, Aniek en ik naar een film op Cabana, op het strand, gegaan. De film was nogal flauw, maar de hele opzet van film kijken op het strand is wel echt heel leuk!

Gisteren had ik een dag stage van 12.00 tot 20.00 waarbij niet zoveel bijzonders is gebeurd, ik heb vooral veel op kantoor aan opdrachten gewerkt. 's Avonds hebben we met z'n viertjes nog een beetje afleveringen van series teruggekeken.

Vandaag heb ik lekker relaxed aan het zwembad gelegen en lekker op netflix een serie gekeken. Ik ben deze keer eens het hele weekend vrij dus heb mij voorgenomen om ook echt vakantie te houden. Vanavond gaan we naar Curaçao Culinair, ben heel benieuwd hoe we dat gaan vinden!

Tot snel weer,
Liefs!

  • 07 April 2018 - 23:46

    Pa:

    Weer mooi beschreven! Vooral op dat eiland naar de muizen staren

  • 08 April 2018 - 11:00

    Mama:

    En dan bij alles wat je voelt of hoort denken: néé hè ! Dat is er tocht niet (weer) één !!
    Haha. Weer een ervaring om nooit te vergeten :-)

  • 08 April 2018 - 20:26

    Luus Gommers:

    weer een mooi verhaal Luna ....de muizen zijn die niet bang ?of zijn julie banger ,maar ja moet er ook niet aan denken om ze s`nachts in je bed of slaapgelegenheid tegen te komen, nu af tellen voor de vakantie gangers he. groetjes Tante Luus en Ome Frans

  • 09 April 2018 - 23:12

    Opa-Oma:

    Het was weer een mooi en tof verslag. Ik denk dat de muizen daar niet zo opgejaagd worden zoals hier want normaal zijn ze banger van ons dan wij van hen. Je had ook kunnen proberen hem te aaien had je er een huisdiertje aan over gehouden. Voor de rest ga zo door. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luna

Vanaf 9 februari zit ik voor iets meer dan 5 maandjes in het (bijna) altijd zonnige Curaçao ! Hierover ga ik af en toe wat stukjes proberen te plaatsen om iedereen een beetje op de hoogte te kunnen houden. Liefs

Actief sinds 12 Feb. 2018
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 8829

Voorgaande reizen:

09 Februari 2018 - 17 Juli 2018

Stage lopen in Curaçao

Landen bezocht: