Feestjes en drankjes - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Luna Damen - WaarBenJij.nu Feestjes en drankjes - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Luna Damen - WaarBenJij.nu

Feestjes en drankjes

Blijf op de hoogte en volg Luna

25 April 2018 | Curaçao, Curaçao

Heehee,

Ben ik weer met een stukje over wat ik de afgelopen week allemaal gedaan heb.

Vorige week zondag, de 15e, ben ik nog gaan stagelopen. Ik heb op stage lekker met de kinderen gevoetbald en mens-erger-je-niet gespeeld, verder was het een rustige dienst dus dit was wel fijn. Ook was ik een keer om 19.00 klaar in plaats van 20.00 zodat ik zo min mogelijk over mijn uren zou zitten. Ik had dan ook afgesproken om nog gezellig samen met Romy en Aniek te eten. Na het eten hebben we met een aantal nog 30 seconds gespeeld. Ik zat samen met Marlijn in een team en we waren superfanatiek. Wat heeft geresulteerd in winnen, altijd leuk. Daarna heb ik nog gezellig met Marlijn en Felicia zitten kletsen.

Maandag had ik ook weer stage van 12.00 tot 20.00, maar ben ik helaas om 14.30 al naar huis gegaan omdat ik ziek was geworden. Ik heb de rest van de dag alleen maar op bed gelegen..

De dinsdag was ik nog niet helemaal opgeknapt, maar ik moest toch aan de bak want mijn stageplan moest vandaag ingeleverd worden voor een tussenbeoordeling. Dit staat op mijn usb omdat mijn laptop een tijd terug kapot is gegaan en alles toen op een usb is overgezet. 3 x raden wat er vandaag gebeurt.. mijn usb crashed! Ik wist niet dat dit kon dus ik had nog niets overgezet naar mijn laptop of een Drive ofzo. Veel moedelozer dan dit wordt ik hier niet meer denk ik.. Gelukkig is mijn docent van school niet de moeilijkste en denkt hij wel mee zodat ik niet alles nog eens hoef te maken. 's Avonds ben ik met Sanne, Vera, Anne (bezoek van Sanne en Vera), Marijn, Romy, Aniek en Felicia bij Hemingway gaan eten. Dit was wel even een welkome afleiding.

Woensdag had ik weer stage en heb ik één van mijn begeleidsters gezien en haar alvast verteld dat mijn usb kapot was gegaan en dat ik dus zo goed als heel mijn plan kwijt was, buiten hetgene wat ik hen wel eens gemaild had. Gelukkig reageerde ze heel begripvol, lief en fijn! Vandaag was Lisa jarig. Omdat ze bezoek had deze week was ze niet op het complex maar gingen Vera en Sanne haar wel halen om samen uit te kunnen 's avonds om haar verjaardag te vieren. Ondertussen hadden wij - de rest - ons in hun appartement opgesloten en wachtten we totdat ze terugkwamen om haar te verrassen met een mini supriseparty. Ze had het totaal niet zien aankomen en vond het gelukkig ook leuk! Daarna ben ik mij snel gaan omkleden om nog mee naar Cabana te gaan. Het was een leuk bandje dat speelde. Hele gezellige avond gehad!

Vrijdag heb ik gezellig gebeld met Naomi, voordat we het doorhadden waren we alweer een uur verder. Dit heb ik hier meestal met bellen omdat ik de meeste niet vaak spreek via de app dus we veel tegen elkaar kunnen vertellen. Daarnaast heb ik vandaag 2 uurtjes stage gelopen, aan school gewerkt, naar en schoenenwinkel geweest en zijn we 's avonds met een groepje wat gaan drinken bij Madero.

Zaterdag had ik 's ochtends stage en heb ik 's middags wat aan school gewerkt. Rond half 6 ben ik samen met Simone en Aniek bij PizzaMare gaan eten. Na het eten zijn we doorgegaan naar het Wet&Wild Beachfestival. We waren hier rond 7 uur en het was nog super rustig. De muziek was gelukkig wel echt leuk dus het maakte niet zo veel uit dat het nog rustig was. Hoe later het werd, hoe drukker het ook werd. Één van de DJ's heeft een tribute aan Avicii gedaan, heel mooi! Als afsluiter kwam Kriss Kross Amsterdam. Super gave show. Wat een feestje was dit, ik heb nog nooit zo lang achter elkaar gedanst. Heerlijk dat iedereen hier gewoon danst en het niet uitmaakt of je dit goed kunt of niet.

Zondag zijn Simone, Aniek, Romy, Marlijn en ik naar de grote knip geweest. Best wel een toeristische trekpleister, heel bekend op Curaçao zijn de grote knip en de kleine knip. Bij de kleine knip zijn we niet geweest. De grote knip is wel een mooi strand, maar het is niet zozeer dat ik er nog perse eens naartoe zou willen, er zijn wel mooiere stranden vind ik zelf. We waren hier al vrij op tijd, rond half 12. Onderweg hadden we lunch gehaald voor op het strand. Helaas heeft het in de tijd dat we bij de grote knip waren zo'n 3 tot 4 keer gemiezerd/geregend. Dit was wel een tegenvaller en bij de laatste regenbui zijn we na een tijd toch ook maar gegaan aangezien het er niet naar uitzag dat het nog echt lekker zou worden.

Maandagochtend moest ik Romy en Marlijn naar stage brengen zodat ik 's middags de auto had om zelf naar stage te kunnen. Ik zat in de bank te wachten toen ik Romy mij ineens zachtjes hoorde roepen: "Luna, Luna, kom eens kijken, er zit hier een heel groot beest!". Ik ging kijken en zag een supergrote kakkerlak zitten naast de kraan op het aanrecht!! We besloten dat we de spullen zouden pakken om weg te kunnen gaan en daarna met het insectenspul te spuiten om hem dood te maken. Ondertussen was hij langs het aanrecht naar beneden gekropen en onder de koelkast gaan zitten.. Romy spoot langs de ene kant en hij kwam er langs de andere kant onderuit gelopen. Toen Romy op de kakkerlak spoot schoot hij terug onder de koelkast en heeft ze rondom de hele koelkast gespoten. Na hen weggebracht te hebben ben ik nog maar even boven in bed gaan liggen omdat beneden alles nog stonk naar het insectenspul. Terug beneden hebben we de deuren open gezet zodat het wat kon doorwaaien. Om 12.00 ben ik gaan stage lopen tot 20.00. Toen ik terug in het huisje kwam hoorde ik dat ze de kakkerlak dood was en ze hem onder de koelkast uit hebben gehaald en weg hebben gedaan.

Het was afgelopen weekend mijn beurt om de badkamer te poetsen, helaas hoort dit er ook bij nu ik 'op mezelf woon'. Thuis deed ik het ook wel eens, maar toch. Aangezien ik afgelopen weekend niet heel veel thuis ben geweest besloot ik dit vandaag, dinsdag, te doen omdat ik toch vrij was. 's Avonds had ik op stage mijn tussengesprek met mijn stagebegeleider van school en mijn begeleidsters op stage. Er zijn wel wat dingen die ik nog moet gaan laten zien de komende weken op stage, maar ze zijn gelukkig ook al wel heel tevreden over mij. Toch fijn om dat even te horen en dat te weten.

Nu is het alweer woensdag. De weken vliegen stiekem toch ook wel voorbij ondanks dat het af en toe voelt alsof ik al veeeel langer van huis ben dan dat ik eigenlijk ben. Gelukkig krijg ik over precies 2 weekjes bezoek en ben ik dan lekker 9 dagen weg van stage om even te genieten met familie en leuke dingen te doen.

Dit was mijn verhaaltje weer voor nu, tot snel!

Liefs Luna




  • 25 April 2018 - 18:39

    Marcia:

    Hee lieverd! Wat leuk om weer iets van je te lezen. Balen van je USB stick zeg! Wel fijn dat ze goed met je meedenken en dat ze zo tevreden zijn op stage! Ik had niet anders verwacht, harde werker! Ik mag vanavond ook weer m’n backpack inpakken, op naar een mooie studiereis!

    Voor jou nu lekker uitkijken naar het bezoekje van jullie thuis, geniet ervan!! En als je eens wilt bellen, laat maar weten he!!

    Liefs
    Marcia

  • 26 April 2018 - 07:43

    Mama:

    Hee goeike !

    Mooi dagboekverslag weer. Het gaat inderdaad snel ! Tot gauw
    xxx

  • 27 April 2018 - 20:46

    Oom Jozef En Tante Francien:

    Hoi Luna,

    Weer mooi om je verslag te lezen.
    Wel balen van je USB stick en je laptop.
    Gelukkig dat het met je stage goed gaat.
    Tussendoor lekker genieten van de uitstapjes en etentjes hoort er ook bij.
    Nu aftellen tot de familie komt dat zal genieten zijn en wat zul jij hen veel
    Kunnen laten zien.

    Groetjes oom Jozef en tante Francien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luna

Vanaf 9 februari zit ik voor iets meer dan 5 maandjes in het (bijna) altijd zonnige Curaçao ! Hierover ga ik af en toe wat stukjes proberen te plaatsen om iedereen een beetje op de hoogte te kunnen houden. Liefs

Actief sinds 12 Feb. 2018
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 8831

Voorgaande reizen:

09 Februari 2018 - 17 Juli 2018

Stage lopen in Curaçao

Landen bezocht: