Jaaa, weer bezoek! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Luna Damen - WaarBenJij.nu Jaaa, weer bezoek! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Luna Damen - WaarBenJij.nu

Jaaa, weer bezoek!

Door: Luna

Blijf op de hoogte en volg Luna

18 Juni 2018 | Curaçao, Curaçao

Ennn hier mijn 2e verhaaltje van vandaag!

5 juni was de dag dat mijn tweede bezoek aankwam. Zoals de meeste waarschijnlijk wel weten is Rob vandaag aangekomen. 's Ochtends werd onze huurauto alvast bij mij afgeleverd zodat ik Rob zelf kon gaan ophalen. Samen met de huurauto kreeg ik ook gelijk de sleutels van het appartementje, heel handig! Marlijn was met mij mee zodat ik niet alleen zou hoeven wachten op het vliegveld. Na de sleutels van de auto en het appartement te hebben gekregen zijn we nog even eten gaan halen en zijn we daarna door gereden naar het vliegveld. We waren er rond half 1 en Rob zou landen om kwart voor 1. Natuurlijk moest hij dan nog door de douane enzo dus was het maar de vraag hoelaat hij naar buiten zou komen. Het was natuurlijk superfijn toen ik hem naar buiten zag komen. We hebben nog even wat gedronken en zijn daarna naar mijn huisje gereden om Marlijn af te zetten, mijn spullen op te halen en Rob gelijk even mijn huisje te laten zien. Daarna zijn we naar ons eigen appartementje gereden.

Woensdag hebben we het nog lekker rustig aan gedaan en zijn we naar Jan Thiel geweest en hebben we aan het zwembad gelegen. 's Avonds zijn we gaan eten bij Plein Café Wilhelmina. Niet duur, maar wel erg lekker!

Donderdag hadden we al iets meer op de planning gezet. Rond 11 uur zijn we thuis vertrokken en zijn we eerst naar Playa Lagun gereden. Hier hebben we niet gezwommen, maar wel heeel erg lekker gelunched! Daarna zijn we doorgereden naar Playa Piskado of ook wel Playa Grandi genoemd. Hier zwemmen heel veel schildpadden. Hier hebben we zo'n uurtje à anderhalfuurtje vertoefd en zijn daarna doorgereden naar Playa Kalki. De vorige keer dat ik hier was konden we supermooi snorkelen en hiervoor had ik Rob ook mee hiernaartoe gekomen. Wat denk je? Nu was het water zo troebel als het maar zijn kon en konden we echt bijna niets zien.. Beetje jammer.. We zijn hier dan ook niet zo heel lang gebleven en zijn daarna naar Watamula gereden, dit ligt bijna op het westpuntje van het eiland. We besloten hier nog eens heen te gaan met schoenen in plaats van slippers om helemaal naar het westpuntje te lopen. Op de terugweg hebben we nog een heerlijk ijsje gegeten in Sambil, het winkelcentrum.

Vrijdag zijn we naar Kokomo Beach gereden. We hebben hier gelunched, wat gezwommen en wat gesnorkeld. Ook hier was het snorkelen niet zo mooi, dus hebben we dit ook weer niet zo lang gedaan. We hebben hier wel heel lekker gelegen. Eind van de middag zijn we teruggereden en 's avonds hebben we de avond doorgebracht met netflix.

Zaterdag 9 juni, mijn verjaardag! Ik werd verrast met een heerlijk ontbijtje op bed en cadeautjes en kaartjes vanuit Nederland. Ik moet zeggen, ik voelde me gelijk jarig! Even later zat ik met mijn laptop op ons terrasje toen Rob 'nog wat uit de auto moest halen'. Ik, zo hersenloos als ik hier ben, had helemaal niets door tot ik in de spiegeling van mijn beeldscherm Marlijn, Aniek en Romy ineens mee de trap op zag komen! Zo leuk dat ze me hiermee verrasten. Ook zij hadden weer cadeautjes bij, ben me toch een partij verwend hier. Ze hebben nog even wat mee gedronken en zijn daarna weer vertrokken. We hebben nog even aan het zwembad gelegen en zijn 's middags naar Jan Thiel gegaan. We hebben zo'n lekker bed gehuurd en hier de hele middag op vertoefd met een lekker drankje en een hapje erbij. Even naar huis om ons op te frissen en terug naar Jan Thiel om te gaan dineren bij Zest. We hebben allebei ontzéttend lekker gegeten. We wilden het toetje eigenlijk delen, maar kregen er toch allebei één. Hij was zo lekker dat ik hem helemaal opgegeten had, maar ik daarna wel echt propvol zat. Betaald en naar Zanzibar gelopen. De rest was daar naartoe gekomen voor mijn verjaardag om samen een drankje en een dansje te doen! Romy heeft ons naar huis gebracht zodat we allebei iets konden drinken :).

Zondag zijn we naar Cas Abao gegaan. Ook Marlijn, Aniek en Romy kwamen hierheen. Gelukkig hebben Rob en ik hier wel heel mooi kunnen snorkelen. We hebben heel veel verschillende visjes en vissen gezien en ook koraal. 's Avonds zijn we bij Fort Nassau gaan eten. We waren nog net op tijd om een stukje zonsondergang te zien. Na het eten zijn we nog even op het dak/het uitzichterras gaan kijken. Je kunt hier een rondje draaien en langs alle kanten het eiland zien, zo mooi!

Maandag zijn we er redelijk op tijd uit gegaan en op tijd te vertrekken richten het westen van het eiland. We zijn eerst naar Shete Boka geweest. We wilden daarna eigenlijk lunchen bij Playa Kalki maar de frietpan was stuk dus we konden daar helemaal niet eten. Oké, en nu? We zijn naar Playa Forti gereden en hebben daar bij het Blue View Sunset Terrace gegeten. Aangezien we nu naast Playa Piskado zaten en we hier nog heen wilden zijn we hier eerst maar naartoe gegaan. We hebben weer met de schildpadden gezwommen en ook gedoken deze keer. Blijft elke keer weer zo gaaf! Deze keer hebben we er zo'n 2 uur besteed en zijn we daarna naar Watamula gereden en helemaal naar het westpuntje gelopen.

Dinsdag zijn we naar Tugboat gegaan. We namen een flesje met water en wat brood mee. Nou, dit hadden we beter niet kunnen doen. Ik zwom daar met het flesje heen en voordat ik hem open had was ik omringd door vissen. Nu vind ik de vissen mooi om te bekijken, maar ik hou er niet van om door tientallen, als het er niet honderden waren (zo voelde het) vissen omringd te zijn.. Na het flesje leeggespoten te hebben en de vissen die bleven, wende ik er een beetje aan en hebben we nog even om het scheepswrak heen gesnorkeld en zijn daarna terug gezwommen. 's Middags zijn we naar Mambo Beach gegaan en hebben we bij Chill de bordjes die daar hangen bekeken. Daarna zijn we doorgereden naar Punda. We hebben daar wat winkeltjes bekeken en wat gedronken en zijn daarna de pontjesbrug overgestoken en hebben in Otrobanda ook nog wat winkeltjes bekeken en rondgewandeld. Terug in Punda hebben we nog wat gedronken, zijn we de auto gaan pakken en zijn we naar Mundo Bizarro gegaan om een hapje te eten. Het was ontzettend rustig, we waren zowat de enige, maar hebben ook hier weer lekker gegeten en gezeten.

Woensdag stond de wekker om 6 uur en zaten we om kwart voor 7 op de Mermaid klaar om naar Klein Curaçao te gaan. Ook deze keer ben ik gelukkig niet ziek geworden op de boot. We hebben hier lekker rustig aan gedaan. Naar de vuurtoren en het scheepswrak geweest, wat gesnorkeld, wat gezwommen, in de uitkijktoren geweest en natuurlijk lekker gelegen op de strandbedjes en heeerlijk gegeten. Terug op Curaçao hebben we wat gegeten en zijn we als afsluiter een toetje, nog zo'n lekker ijsje, in Sambil gaan eten.

En toen was het alweer donderdag.. De dag dat Rob weer naar huis ging vliegen. Deze 1,5 week is echt voorbij gevlogen. Het was wel even raar, vreemd en vervelend om afscheid te moeten nemen, maar gelukkig duurt het niet heel lang meer voordat ik weer op het vliegveld sta. Maar dan om zelf naar huis te vliegen! Stiekem begin ik nu ook wel een beetje af te tellen. Hoe leuk ik het hier ook vind en hoe erg ik het ook naar mijn zin heb met iedereen.. 's Avonds ben ik de huurauto gaan inleveren en ben ik met Simone, Aniek en Romy wat gaan drinken bij Zanzibar om even lekker bij te kletsen.

Vrijdag bestond uit de foto's van de afgelopen week overzetten en begon stage alweer. Gelukkig waren het maar 2 uurtjes om te beginnen. Daarna heb ik een boodschappenlijstje gemaakt en zijn we boodschappen gaan doen, hoort er ook weer bij.

Zaterdagochtend had ik stage. Het was vrij pittig om op te staan aangezien ik nogal een gebroken nacht achter de rug had. De buren hadden hun afscheidsfeestje omdat ze volgende week vertrekken na een jaar hier te hebben gewoond. ALLES is hier gehorig, echt alles. Dus ik kon vanuit mijn bed 'meegenieten' van hun feestje tot een uur of 3.. Toch pijnlijk een wekker om kwart over 6 dan. Op stage heb ik taart getrakteerd nog voor mijn verjaardag en zijn we met de kinderen bij een speelruimte bij een supermarkt binnen gaan spelen. Binnen gaan spelen? Ja, het heeft hier de hele ochtend geregend, met bakken uit de lucht. 's Middags wilde ik met Romy naar de grotten gaan en we zouden de rondleiding van 4 uur pakken, de laatste. Daar aangekomen; vandaag sluiten wij om 15.00. Het zal ook niet he.. Dus zijn we maar naar de Sambil gereden aangezien we daar nu toch in de buurt waren. Gelijk naar huis rijden hadden we ook geen zin in.

Zondag, gisteren was Romy jarig! We hebben haar verjaardag lekker gevierd door naar Koraal te gaan. Romy, Aniek en ik zijn rond 10 uur die kant op vertrokken om lekker aan het zwembad daar te gaan liggen. Het was nog rustig dus konden een goed plekje kiezen. Om half 1 zijn we bij het restaurant van Koraal gaan eten. Aniek en ik hebben wat gerechtjes gedeeld. Het was zoals altijd weer erg veel en heel lekker! De rest was ook nog even gekomen om een drankje te doen op Romy's verjaardag, gezellig! De rest van de middag hebben we aan het zwembad vertoefd daar.

En nu? Nu zijn de ongeveer 2 weken vakantie wel weer voorbij en ga ik na deze update maar eens flink aan de bak voor school en stage. De afronding komt eraan dus laat ik mijn verslagen ook maar eens gaan afronden dan!

Tot snel!

  • 18 Juni 2018 - 17:20

    Opa/ Oma:

    Ook weer mooi en ken je onderhand heel Curacao want ik zie namen / plaatsen die ik nog niet gehoord of gezien had. Nog even volhouden en wij tellen met je af, tot gauw.

  • 18 Juni 2018 - 17:27

    Jolanda:

    Nou deel 2 ook gelezen Luna!
    Fijn dat je het zo leuk hebt gehad, en dat ook Rob er was met je verjaardag!
    Nog Gefeliciteerd!!

    Leuk dat we op deze manier met jou mee kunnen genieten!
    Al hoorde we ook wel eens wat van je mams natuurlijk!
    Geniet nog van je laatste weekjes op Curaçao!
    Groetjes uit Achtmaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luna

Vanaf 9 februari zit ik voor iets meer dan 5 maandjes in het (bijna) altijd zonnige Curaçao ! Hierover ga ik af en toe wat stukjes proberen te plaatsen om iedereen een beetje op de hoogte te kunnen houden. Liefs

Actief sinds 12 Feb. 2018
Verslag gelezen: 1671
Totaal aantal bezoekers 8832

Voorgaande reizen:

09 Februari 2018 - 17 Juli 2018

Stage lopen in Curaçao

Landen bezocht: