Eerste paar dagen in Curaçao ! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Luna Damen - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen in Curaçao ! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Luna Damen - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen in Curaçao !

Door: Luna

Blijf op de hoogte en volg Luna

12 Februari 2018 | Curaçao, Curaçao



Eerste paar dagen in Curaçao ! 12 februari 2018

Eerste paar dagen in Curaçao !
Lieve allemaal,

Voor diegene die het nog niet wisten, 9 februari ben ik in het vliegtuig gestapt naar Curaçao waar ik 5 maanden blijf. Ik ga hier stage lopen bij een crisisopvang, maar dit mag nog even wachten. Eerst wennen!

Laat ik maar bij het begin beginnen. Vrijdag ben ik 's ochtends vroeg naar het vliegveld gegaan. Het afscheid nemen was moeilijk, maar ik besefte me niet helemaal dat ik 5 maanden van huis weg ging. Toen het vliegtuig in, het was een vlucht van bijna 10 uur. Ik hoorde altijd dat het eten niet te eten was in het vliegtuig, maar gelukkig vond ik dit op zich best meevallen. Het was wel een beetje jammer dat mijn tv het in eerste instantie niet deed, maar gelukkig is dit na een paar uur vliegen opgelost! Al bij al is de vlucht dan ook heel erg meegevallen. Toen was het een kwestie van in de ontzettend lange rij bij de douane gaan staan, door de douane, koffers zoeken, onze taxi vinden en naar het appartement!

De taxichauffeuse was heel erg aardig en gaf onderweg nog wat tips voor ons verblijf op Curaçao. Eenmaal aangekomen bij ons appartementje kregen we te horen dat er wat lampen kapot waren en de tv kapot was. Dit zou zaterdag maar waarschijnlijk pas dinsdag gemaakt worden aangezien maandag alles dicht is vanwege carnaval. Het appartementje is prima te doen, maar is toch aardig versleten en er zijn best wat dingen kapot. We zijn even met z'n allen bij de mac gaan eten en terug thuis zijn we gelijk begonnen met onze koffers - zo ver mogelijk - uit te pakken en de kast fatsoenlijk in te richten (de kast is heel raar ingedeeld).

Zaterdag hebben we niet heel veel gedaan. We hebben ontbijt ingeslagen bij een minimarket dichtbij en om 10 uur zijn we met z'n vieren - Romy, Aniek, Simone en ik - de auto van Romy, Simone en mij gaan ophalen. Hierna zijn we boodschappen gaan doen bij "Van den Tweel", één van de twee Curaçaose Albert Heijn's. 's Middags lekker aan het zwembad gelegen en 's avonds zijn we niets meer gaan doen, maar vroeg ons bed ingedoken. Het tijdsverschil is wel even wennen, maar het wennen gaat bij mij al aardig goed.

Gisteren, zondag, heb ik samen met Aniek haar auto nog opgehaald 's ochtends. Daarna zijn we met z'n viertjes richting Waaigat gegaan om vanuit daar naar de Grand Carnival Parade "Grand Marcha" te gaan. Wij waren rond half 12 in Waaigat en zijn vanuit daar, over de pontjesbrug, naar Otrobanda gelopen. Hier rijdt de optocht doorheen. Waar we drinken gingen halen zei de vrouw dat we verder langs het parcours moesten lopen omdat waar we waren het eind van de optocht is en het dan niet zo leuk meer is. Ze kwamen hier pas ook rond 5 uur langs. We zijn dan ook verder langs het parcours gelopen op zoek naar een plekje om de optocht te kunnen bekijken. Ondertussen hebben we nog wat gegeten. Uiteindelijk hadden we een plekje gevonden, pal in de zon... We stonden hier rond 1 uur en de optocht kwam pas om half 4 bij ons langs. En wij maar denken dat we te laat waren omdat de optocht al om 11 uur begon. Ondanks dat de optocht nog niet afgelopen was, zijn we om half 6 toch maar terug naar de auto gaan lopen. We moesten nog een uur teruglopen, hadden geen eten bij en het drinken was op. Dus als ik ooit nog een keer ga, neem ik meer drinken, meer eten en een parasol mee. De optocht was wel heel erg gaaf om te zien, hier zijn de wagens zo boeiend niet maar je kunt blijven kijken naar de mensen met die mooie en soms hele warme en soms nogal schaarse kleding. Echt een aanrader om ooit een keer naartoe te gaan!

Hoop dat het een beetje leuk om te lezen is zo, anders zijn de tips welkom ;)

Liefs vanuit Curaçao !

Oh ik heb ook een instagrampagina die ik ga proberen vol te gooien met foto's, wil je deze volgen dan is mijn naam; lunaopreis. Zo wordt niet iedereen lastig gevallen met mijn foto's.

En voor diegene die het willen weten, mijn adres in Curaçao is: Salinja Aboustraat A38. Ze kennen hier geen postcodes.

  • 12 Februari 2018 - 16:38

    Mama:

    Mooi geschreven goeike !
    Ik ga je verslagjes goed bewaren

  • 12 Februari 2018 - 17:45

    Pa:

    Al lekker verbrand zie ik!!!

  • 13 Februari 2018 - 11:15

    Marcia:

    Hee lieve Luna! Wat fijn dat je al een beetje gewend bent. Leuk om je zo te volgen! Ben benieuwd naar al je verhaaltjes! En optocht die grand marcha heet, grappig! Bijna als Marcia

  • 14 Februari 2018 - 15:19

    Oma En Opa Raats:

    Heel mooi verslag en trek je niets aan al zou er al eens een foutje instaan.
    Mooi dat jullie er meteen al op uit zijn gegaan. Ook leuke foto’s, zo genieten wij er ook al een beetje van.
    Groetjes.

  • 18 Februari 2018 - 22:37

    Oom Jozef En Tante Francien:

    Hoi Luna,
    Leuk verslag mooi om je zo te volgen.
    Succes van de week met je eerste stage dag.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luna

Vanaf 9 februari zit ik voor iets meer dan 5 maandjes in het (bijna) altijd zonnige Curaçao ! Hierover ga ik af en toe wat stukjes proberen te plaatsen om iedereen een beetje op de hoogte te kunnen houden. Liefs

Actief sinds 12 Feb. 2018
Verslag gelezen: 658
Totaal aantal bezoekers 8842

Voorgaande reizen:

09 Februari 2018 - 17 Juli 2018

Stage lopen in Curaçao

Landen bezocht: