Bijna bezoek! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Luna Damen - WaarBenJij.nu Bijna bezoek! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Luna Damen - WaarBenJij.nu

Bijna bezoek!

Door: Luna

Blijf op de hoogte en volg Luna

09 Mei 2018 | Curaçao, Curaçao

Heehee,

Het is alweer even geleden dat ik een stukje heb geschreven, dus ik kom jullie weer even op de hoogte brengen. De laatste keer dat ik geschreven heb was 25 april, dat is alweer 2 weken geleden!

De 26e heb ik nog extra sollicitaties geschreven voor stages voor volgend jaar, hopelijk krijg ik van één van de plekken waar ik gesolliciteerd heb nog een keer bericht dat ik ook daadwerkelijk stage mag komen lopen, maar zo ver is het helaas nog niet.. 's Avonds ben ik samen met Romy, Aniek en Simone koningsnacht gaan vieren. Ze waren zo lief om met mij mee koningsnacht te gaan vieren omdat ik op koningsdag stage moest lopen dus niet met hen mee kon om dit te vieren. Het was veel Nederlandse muziek en er kwam een bandje spelen, ik heb mij prima vermaakt!

Vrijdag de 27e, koningsdag, heb ik dus de middag stagegelopen. Gelukkig besloten mijn collega en ik om met de kinderen naar Punda en Otrobanda te gaan. Koningsdag wordt hier op Curaçao het uitbundigst gevierd. Ergens is het wel een beetje hetzelfde als in Nederland, maar dan veel meer. Veel kraampjes, heeeel veel kraampjes en wat springkussens voor de kinderen. Er is op deze dag ook ontzettend veel uitverkoop en heel veel winkels verkopen hun spulletjes voor ontzettend lage prijzen. Jammer dat ik als shopfan niet even heb kunnen shoppen, maarja zo met de kinderen was ook wel een ervaring. Liep ik de hele tijd; 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, ja compleet. En 5 minuten later weer opnieuw haha. De kinderen hebben zich supergoed gedragen dus was een leuke dag zo.

Zaterdag de 28e zijn we (Romy, Simone, Aniek, Vera, Sanne en Martijn) naar Float Fest bij Mambo Beach geweest. Dit was wel echt heel leuk, maar doordat het aardig waaide waren we van de ene kant van het platform met de DJ naar de andere kant gedreven en besloten we daarna maar weer even naar de kant te gaan. Er kwam zo'n lekker familiebed vrij en Romy en ik besloten deze gelijk te claimen. De rest van de middag ben ik niet meer van dit bed afgeweken tot we naar huis gingen, oeps..

Zondag moest ik ook weer de middag stage lopen. Het was een vrij rustige dag waarbij de kinderen in 2 groepen gesplitst lekker buiten en binnen hebben gespeeld! Ik had vandaag op stage ook besloten om op dinsdagochtend iets lekkers met de kinderen te gaan maken, dus heb de collega met wie ik dan op de groep zou staan geappt en zij vond het een leuk idee, top!

Maandagochtend ben ik dan ook maar boodschappen gaan doen voor dinsdagochtend al, omdat ik vandaag van 12.00 tot 20.00 stage moest lopen, daarna de winkels dicht zijn en ik morgen om 7.00 moet beginnen. Daarna ben ik dus stage gaan lopen, en ook vandaag was weer een prima dagje!

Dinsdag 1 mei was het de dag van de arbeid en ook hier wordt dat gevierd. De kinderen waren dus vrij van school, wat betekent dat ze ook 's ochtends op de groep waren. 's ochtend heb ik dus met de kinderen 'gebakken'. We hebben speculoosballetjes gemaakt. Het ideale hieraan was dat er geen oven of niets aan te pas kwam wat het veel makkelijker maakte om dit met 7 kinderen te doen. Ze waren allemaal super enthousiast en hebben het heel leuk gevonden om te doen, missie geslaagd zullen we maar zeggen! Na stage ben ik snel naar huis gegaan, gaan eten en omkleden want we hadden afgesproken om naar Kokomo Beach te gaan. Samen met Marlijn, Imke, Felicia en Aniek ben ik die kant op gegaan. Sanne en Lisa waren hier ook en Romy was er samen met haar zusje en die vriend die afgelopen weekend waren aangekomen. We hebben lekker wat gezwommen, in de zon liggen bakken en lekker gekletst. De rest was al eerder naar huis en ik was nog met Marlijn en Aniek 'over'. Toen wij rond 6 uur naar huis gingen wilden we nog een paadje bewandelen die Aniek en ik hadden gezien bij het parkeren van de auto. We dachten dat dit een paar minuutjes wandelen zou zijn en we dan ergens uit zouden komen, dit bleek verre van het geval te zijn. Zo'n drie kwartier later waren we er nog niet en het begon toch echt al wel te schemeren. Dit zorgde ervoor dat we op een uitkijkpunt ontzettend mooie foto's met de lucht konden maken, maar we besloten wel om nu maar terug om te draaien zodat we hopelijk voor het donker het pad uit zouden zijn (Het pad lag door een soort boos heen). Marlijn had geen telefoon bij, de mijne viel op de terugweg uit en Aniek had geen zaklamp op haar telefoon, oké we MOETEN voor het donker dit pad uit zijn. Nog net niet rennend liepen we terug, we hebben er zo'n 20 minuten over gedaan op de terugweg. Het was al flink donker toen we het pad uitkwamen en toen we de weg van de parkeerplaats van Kokomo afreden was het compleet donker, we zijn dus echt precies op tijd omgedraaid!

Woensdag heb ik mij de ochtend lekker zitten te verheugen op de middag. Tegen de middag kwam Romy met haar ouders bij ons huisje kijken en ben ik daarna meegegaan naar hun appartementje om met hen te lunchen. Dit omdat wij om 2 uur een afspraak hadden bij het Seaquarium om met dolfijnen te gaan zwemmen! De ouders van Romy zijn meegegaan en haar moeder heeft nog foto's gemaakt van ons terwijl we met de dolfijnen aan het zwemmen waren. Wat was dit een supergave ervaring zeg! We hebben een dolfijnenkus gekregen, hebben ze samen laten zingen, we hebben ze beide rond laten draaien en hebben ze handjes gegeven. Als afsluiter mochten we nog even snorkelen met ze. We kregen een duikbril en konden met de dolfijn meezwemmen en met ze duiken. Als je met zo'n dolfijn duikt ben je echt even in hun wereld, zo gaaf! Wij hadden de lieve mama GeeGee en haar baby Djòli. De baby was nog lekker speels dus kon ineens voor je opduiken, zo grappig! Na deze niet-te-vergeten ervaring zijn we nog bij het appartement van Romy's ouders aan het zwembad gaan liggen en gaan zwemmen. 's Avonds ben ik nog samen met Romy, Iris en Tristan naar Cabana geweest en heb ik voor hen gebobt zodat ze gezellig wat konden drinken.

Donderdag was een dagje waar ik vooral wat heb opgeruimd op mijn kamer, in mijn kast al een selectie heb gemaakt van wat eventueel al mee terug naar huis zou kunnen, ben ik een 2 uurtjes naar stage geweest, mee geweest om de band van de auto van Aniek, Marlijn en Imke te vervangen, gebeld en gekletst met de overburen.

Vrijdag 4 mei besloten we nog eens een poging te doen om het pad bij Kokomo Beach af te wandelen. Imke ging vandaag ook mee, dus we waren met z'n viertjes. Uiteindelijk kwamen we bij een plas uit waar flamingo's staan. Hier rijd je ook voorbij vanaf Kokomo... Maar de wandeling er naartoe was al een hele ervaring opzich. Na een tijd gewandeld te hebben zagen we eigenlijk geen pad meer tot we beseften dat we van de rotsen naar beneden moesten klimmen, heel leuk! Ik vertikte het natuurlijk mijn camera in mijn tas te stoppen omdat ik nog foto's wilde maken ondertussen maar dit is helemaal goedgekomen. We hebben dus een stukje langs de flamingoplas gelopen en ik heb geprobeerd om zo'n goed mogelijke foto te maken maar ze stonden de hele tijd met hun kop in het water.. We besloten over de straat terug te lopen en uiteindelijk was er een heeele lieve Nederlandse vrouw met een jeep die ons naar Kokomo Beach heeft teruggebracht, super fijn! Daarna zijn we nog bij Blauwbaai op het strand gaan liggen en hebben we hier de rest van de middag vertoefd. 's Avonds zijn we, ook weer met z'n viertjes, naar de pop-upshop twee.nul geweest. Dit zijn voornamelijk tweedehands kleren voor een leuk prijsje en heb -natuurlijk- wat leuke dingen gescoord.

Zaterdag was het tijd om weer de weekboodschappen te gaan doen zodat we ook nog eens ergens zouden kunnen eten en heb ik wat aan school gewerkt, dit mocht ook wel weer eens na een week met zoveel leuke activiteiten.

Zondagochtend heb ik weer stage moeten lopen en dat betekende weer mee naar de kerk. Ik had niet al te best geslapen de afgelopen nachten dus het was af en toe wel pittig om mijn ogen open te houden, maar het is mij gelukt!

Afgelopen maandag heb ik weer stage gelopen. Ik heb huiswerk gemaakt met de kinderen en we hebben met de kinderen fotolijstjes versiert voor moederdag, zodat ze deze met het bezoek moment, met een foto van hen erin, aan hun mama kunnen geven als cadeautje. Het was enerzijds een lekker rustige dag, maar aan het eind van de dag begonnen bijna alle kinderen ruzie met elkaar te maken. Ik was dus stiekem ook wel blij dat ik klaar was, het had weer genoeg energie gekost. Ennn dit betekende VAKANTIEE !

Gisteren ben ik mijn spullen gaan inpakken. Nee, niet omdat ik naar huis toe ga, maar omdat er bezoek gaat komen! Ik ben op het gemak mijn spulletjes gaan pakken zover ik kon. Tussendoor ben ik samen met Marlijn met Aniek en Imke mee geweest naar hun stage en heeft Aniek ons een rondleiding gegeven. Dit was toch wel een bijzondere ervaring. Eind van de middag wilde ik nog wat aan school werken, maar mijn laptop had hier helaas weinig zin in.

Vandaag is het dan eindelijk 9 mei. Dit betekent dat ik hier nu precies 3 maanden ben, maar ook dat ik vandaag EINDELIJK mijn eerste bezoek krijg! Eerst mag ik nog lekker naar supervisie, maar daarna word ik doorgebracht naar het huisje waar ik de komende week ongeveer ga verblijven. Ik kijk er zo naar uit en kan niet wachten om straks lekker tijd met familie door te brengen! Als ze weer weg zijn zal ik een stukje schrijven over wat we allemaal hebben gedaan!

Maar voor nu, nu ga ik dit lange verhaal afsluiten. Hij is alweer flink lang geworden door alle dingen die ik de afgelopen 2 weken hebben gedaan, maar hopelijk is het toch een beetje te lezen voor jullie.

Veel liefst vanuit Curaçao!


  • 09 Mei 2018 - 16:58

    Oom Jozef En Tante Francien:

    Zo Luna je hebt weer veel gezien en meegemaakt. Heel veel plezier de komende week met je pa, ma, Vince, opa en oma. Geniet ervan en ze hebben een goede reisgids aan jou, jij zult ze wel de mooiste plaatsen laten zien.
    Doe ze de groetjes van ons. Oom Jozef en tante Francien

  • 09 Mei 2018 - 19:39

    Luus Gommers:

    Hoi Luna mooi zo kunnen we je toch een beedtje volgen.... ga nu naar Dinky doe ze allemaal de groeten ,hier is alles goed Tante Luus.

  • 09 Mei 2018 - 20:37

    Luzanne:

    Ontzettend veel plezier Luna, geniet van de komende tijd

  • 10 Mei 2018 - 00:15

    Marjo Damen:

    Hoi Luna, geniet ze samen daar.
    Groetjes:Tante Marjo.

  • 10 Mei 2018 - 20:50

    Oma Damen:

    Hoy Luna
    ik heb je verslagen gelezen .
    en je hebt daar veel gezien en gedaan .
    en veel ervarlng opgedaan. Mooi om te lezen.
    Doe de groetjes aan je opa en oma en peter en lia vince.
    Gr. Oma damen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luna

Vanaf 9 februari zit ik voor iets meer dan 5 maandjes in het (bijna) altijd zonnige Curaçao ! Hierover ga ik af en toe wat stukjes proberen te plaatsen om iedereen een beetje op de hoogte te kunnen houden. Liefs

Actief sinds 12 Feb. 2018
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 8848

Voorgaande reizen:

09 Februari 2018 - 17 Juli 2018

Stage lopen in Curaçao

Landen bezocht: