Update ! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Luna Damen - WaarBenJij.nu Update ! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Luna Damen - WaarBenJij.nu

Update !

Door: Luna

Blijf op de hoogte en volg Luna

26 Maart 2018 | Curaçao, Curaçao

Lieve allemaal,

Het is alweer even geleden dat ik een stukje heb geschreven, al 2,5 week.. Het is er een beetje bij ingeschoten om een nieuw stukje te schrijven. Hopelijk wordt deze dan ook niet al te lang om te lezen voor jullie.

Nadat ik mijn laatste stukje had geschreven had ik vrijdag, zaterdag en zondag stage van 12.00 tot 20.00. Ik heb dit weekend dan verder ook niet zo heel veel ondernomen. Enigszins 'saai' weekend dus.

Maandag 12 maart was Simone jarig!! Romy moest deze ochtend gewoon naar stage en Aniek en ik zijn iets na haar uit bed gegaan om beneden te versieren met vlaggetjes en ballonnen voor Simone's verjaardag. Aangezien het nogal gehorig is in én om het huisje waren we bang dat ze al wat gehoord zou hebben. Echter toen ze beneden kwam was ze heel verrast en vond ze het ontzettend leuk. Missie geslaagd ! 's Middags zijn we met z'n viertjes naar Zanzibar (Jan Thiel) geweest en hebben we een cocktailtje gedronken op Simone's verjaardag. 's Avonds zijn we met de hele groep (11'en) gaan uiteten bij Kyoto, een sushi & grill restaurant. Ondanks dat het allemaal een beetje lang duurde heb ik hier een lekker drie-gangenverrassingsmenu op.

Dinsdag de 13e was een dagje dat ik begon met bellen en facetimen. Ik was op tijd opgestaan om te bellen met Eline. Eline was bij Naomi, extra leuk want dan konden we met z'n drieën bellen. Maar nee hoor, op een of andere manier wilde de verbinding het niet doen en zijn we na een aantal pogingen maar gestopt.. Hopelijk doet hij het de volgende wel. Daarna heb ik 'even' gefacetimed met Tine. Het was zo gezellig dat we al gauw een uur verder waren.. oeps! (In Nederland bel ik nooit zo lang, maar hier is er vaak al snel een uur voorbij..). 's Avonds had ik weer een Papiamentoles en daar ben ik iets eerder weggegaan omdat ik mijn eerste nachtdienst had op stage ! Hoe dit was? Niet zo spectaculair. De kinderen lagen al te slapen toen ik aankwam, 's avonds geen kind meer gezien, wekker om 4.15, kinderen laten opstaan, kinderen naar school brengen en dan zit de dienst er weer op. (Bij de nachtdienst op mijn stage kun je gewoon gaan slapen, maar ik heb niet kunnen slapen). Terug thuis na de nachtdienst ben ik dan ook maar mijn bed ingedoken, mijn ventilator aangezet (was ik zo blij mee!!) en nog even proberen te slapen. De rest van de dag heb ik niet zo veel gedaan doordat ik na een 2 uurtjes wakker werd met een vervelende hoofdpijn.

Donderdagochtend had ik stage van 5.00 tot 12.30. Ik ben weer mee 2 kinderen gaan observeren op school. Op deze school gaven beide juffen les in het Nederlands. Heel interessant om te zien, vooral omdat de kinderen nog niet zo veel Nederlands spreken. De middag heb ik in het huisje een beetje schoongemaakt en lekker op mijn gemak aan het zwembad gezeten.

Vrijdag was even een baaldagje. 's Ochtends zat ik er weer eventjes doorheen. Na een belletje ging het gelukkig al weer beter. Daarna ben ik weer naar stage geweest, van 12.00 tot 20.00. Dit was ook wel even lekkere afleiding. 's Avonds zijn we met (bijna) de hele groep naar Wet & Wild Beach Club geweest.

Het weekend was ik deze keer eens vrij. Of nouja, ik had zondag eigenlijk stage, maar omdat ik al over mijn uren deze week heen zat had ik gevraagd of ik die ochtend thuis mocht blijven. Zaterdag ben ik met Simone gaan rondtouren en hebben we lekker veel foto's gemaakt. 's Avonds zijn we weer met z'n allen naar Zanzibar geweest. Hier speelde eerst een bandje die ontzettend vals zongen, maar gelukkig waren zij na een tijdje klaar en klonk de muziek een stuk beter. De zondag zijn we gezellig met z'n vieren gaan lunchen bij Cabana. Ik heb hier een héérlijk broodje carpaccio op. Net nadat wij ons eten op hadden viel de stroom uit. Ze konden toen helemaal niets meer, geen bestellingen maken, geen drankjes opnemen, niet afrekenen. Heeel handig. Sommige stonden er op hun gemakje een beetje bij te kijken en bij anderen zag je de stress goed zijn werk doen. Leuk om zo die verschillen te zien. Tegen het eind van de middag zijn we terug naar 'huis' gegaan en hebben we een beetje ons eigen plan getrokken.

Maandag de 19e had ik weer een stagedagje van 12.00 tot 20.00 en terug in het huisje heb ik nog even lekker gekletst met de rest, rustig dagje dus.

Dinsdag heb ik vooral aan mijn To Do-lijstje gewerkt. Alle foto's van Curaçao op een usb overgezet. Ik had hier zondag na het lunchen en maandag voor stage ook al aan gewerkt, maar dinsdag had ik het afgemaakt. Verder heb ik nog recepten overgeschreven in mijn receptenboek en begonnen aan een blog voor één van mijn leereenheden. En ook deze avond weer een papiamentoles gehad.

Woensdag heb ik weer eens gebeld met papa en mama, dit was al weer even geleden. Verder heb ik verder gewerkt aan mijn leereenheid, aan mijn supervisie en ben ik begonnen aan een nieuwe serie.

Donderdag heb ik mijn leereenheid afgemaakt en ingeleverd ter feedback (deze leereenheid bestaat uit 5 blogs waarvan ik er uiteindelijk 1 kies die ik inlever voor punt). Vandaag nog eens gebeld met papa en mama, want zij waren vandaag bij oma. Ik heb dus ook weer eens met oma kunnen kletsen, heel leuk! 's Avonds zijn we nog wat boodschapjes gaan doen.

Deze dag was ik alweer 6 weken op Curaçao, vrijdag de 23e. Heel bizar om te beseffen dat ik hier al zo lang zit. Ik had vandaag weer stage van 12.00 tot 20.00 en heb toen ik terug 'thuis' kwam nog lekker gekletst met Romy, Marlijn en Imke. Het naar bed gaan was even een beetje gek, want ik sliep deze avond voor het eerst (in 6 weken;) ) alleen. Aniek heeft bezoek dus zij slaapt de komende week niet thuis. Toch wel raar om ineens een kamer voor jezelf te hebben, maar ook wel even lekker moet ik zeggen.

Zaterdag was weer een dag stage van 12.00 tot 20.00. Ik heb deze middag vooral met de orthopedagoge op kantoor gezeten om mijn opdrachten te bespreken en zelf aan wat dingen te kunnen werken op kantoor. Ook hebben we het gehad over mijn rooster. Op het nieuwe rooster kloppen mijn uren wel en krijg ik dagen ingepland waarbij ik op kantoor aan mijn opdrachten kan werken, héél fijn!! Na stage heb ik samen met Simone, Marlijn, Vera, Lisa, Felicia en Martijn nog een spelletje gespeeld, een soort 30 seconds. Heel gezellig en vooral heel erg vermakelijk.

Gisteren ben ik samen met Romy, Simone en Marilva (papiamentodocente) naar het Seaquarium geweest. We hebben hier zo'n 2,5 uur vertoefd en het hier prima naar ons zin gemaakt. Naar de verschillende aquaria gekeken, zeesterren aangeraakt, dolfijnen en zeeleeuwen gezien, in een onderwatertank vissen gekeken en flamingo's gevoerd. Terug 'thuis' heb ik weer met papa en mama gebeld, samen met Vince, opa en oma. Iedereen weer even gesproken over alle gebeurtenissen hier en daar in Nederland. Was leuk om opa en oma ook weer eventjes te spreken. Halverwege de middag, na het bellen, zijn Simone, Romy en ik nog naar Pietermaai gereden om muurschilderingen te zoeken en foto's te maken. We hadden op internet een straatnaam gevonden waar veel muurschilderingen zouden moeten zijn, echter zagen we er niet zo heel veel. Na een tijd in de felle zon gelopen te hebben waren we er aardig klaar mee en besloten naar huis te rijden. Onderweg naar huis kwamen we nog 2 hele mooie muurschilderingen tegen (naar zulke waren we op zoek), zul je altijd zien. 's Avonds hebben we gezellig met z'n drietjes wat afleveringen teruggekeken.

En nu is het weer maandag. Het is hier net middag en bij jullie alweer half 7. Dat is iets waar ik nu weer aan aan het wennen ben. Afgelopen weekend is bij jullie de zomertijd ingegaan wat betekende dat de klok een uur vooruit is gegaan. De tijd wordt hier helaas niet verzet wat betekent dat er nu een tijdsverschil van 6 uur is terwijl dat eerst 5 uur was. Was ik eindelijk een beetje gewend aan dat tijdsverschil van 6 uur, kan ik nu weer opnieuw beginnen met wennen.. Maar goed, we hebben voor vandaag nog niet echt plannen, maar als we iets gaan doen horen jullie dat mijn volgende blog weer wel!

Liefs Luna

ps. Ik zal proberen de volgende wat sneller te schrijven.

  • 26 Maart 2018 - 19:04

    Mama:

    Mooie foto's erbij goeike !
    Het is gewoon een compact dagboek zo !
    Kus <3

  • 26 Maart 2018 - 21:20

    Pa:

    Dat heb je weer mooi gedaan goei!

  • 26 Maart 2018 - 22:10

    Kim:

    Leuk om je stukjes te lezen! En wat maak je leuke dingen mee :)
    Geniet ervan!

  • 26 Maart 2018 - 22:49

    Oom Jozef En Tante Francien:

    Hoi Luna,
    Weer heel leuk om je verslag te lezen en alles wat je gezien en meegemaakt hebt.
    De foto's zijn ook heel mooi.
    Succes en veel plezier tussendoor.
    Groetjes oom Jozef en tante Francien

  • 26 Maart 2018 - 23:53

    Marcia:

    Hee lieve Luna!

    Wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Zo te zien heb je je draai ondertussen een beetje gevonden, fijn! Tussendoor lekker aan het genieten van al het moois van Curacao en aan de fotootjes te zien heb je al een lekker kleurtje opgedaan!

  • 26 Maart 2018 - 23:55

    Marcia:

    Hmm er is een stukje reactie niet geplaatst. Dus hier alsnog...

    Fijn dat je op stage wat meer tijd krijgt om aan je opdrachten te werken.
    Heel veel succes nog! Geniet ervan en ik ben benieuwd naar alle verhalen die nog komen gaan!

    Liefs!!

  • 28 Maart 2018 - 17:08

    Opa En Oma:

    Mooi verslag weer. Werken en 'vakantie' vieren tegelijk, mooi is dat en gaan/vliegen de dagen voorbij. Leuke foto's ook. Leuk ook het gesprek dat we zondag hadden, moeten we nog eens doen. Groetjes meisje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luna

Vanaf 9 februari zit ik voor iets meer dan 5 maandjes in het (bijna) altijd zonnige Curaçao ! Hierover ga ik af en toe wat stukjes proberen te plaatsen om iedereen een beetje op de hoogte te kunnen houden. Liefs

Actief sinds 12 Feb. 2018
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 8856

Voorgaande reizen:

09 Februari 2018 - 17 Juli 2018

Stage lopen in Curaçao

Landen bezocht: