Schattig! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Luna Damen - WaarBenJij.nu Schattig! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Luna Damen - WaarBenJij.nu

Schattig!

Door: Luna

Blijf op de hoogte en volg Luna

15 April 2018 | Curaçao, Curaçao

Heehee !

Zoals ik vorige keer al had verteld ben ik zaterdagavond naar Curaçao Culinair geweest. Dit was een soort FoodFestival waar verschillende restaurants van Curaçao stonden. Er waren ontzettend uiteenlopende gerechtjes die je kon bestellen. Met zogenoemde 'Tokens' kon je een soort tapas bestellen bij de verschillende restaurants, je kreeg zo de mogelijkheid veel verschillende dingen te proeven. Ik heb deze avond onder andere een oester geprobeerd als ook wel een broodje pulled pork, zie hier gelijk de verschillen in gerechten. In eerste instantie twijfelden we nog even om te gaan aangezien het redelijk duur was, maar ik wilde toch wel heel graag. Gelukkig wilden Aniek en Romy wel met mij mee. We hebben met z'n drietjes ontzettend genoten van deze avond en voordat we het wisten waar we al weer vier uur op Curaçao Culinair, goed teken lijkt me!

Omdat ik een héél weekend vrij was, uitzonderlijk!!, zijn we ook zondag eropuit getrokken. Samen met Romy, Aniek en Marlijn ben ik naar Shete Boka geweest. Dit zijn verschillende inhammen in rotsen, je kunt langs alle boka's wandelen of hier met de auto naartoe rijden. Het was ontzettend warm deze dag dus was de keuze snel gemaakt; met de auto! Het was wel ontzettend mooi en de moeite waard om naartoe te gaan. Boka Pistol en 'de grot' vond ik toch wel het mooist om te zien. Toen we alles hadden gezien zijn we doorgereden naar Playa Kalki. Dit is een heel mooi strandje in de buurt van Shete Boka waar we heerlijk gelunched hebben met z'n viertjes. Ik heb genoten van mijn frietjes met bitterballen, lekker Nederlands. Marlijn is hierna door naar huis gereden (we waren met 2 auto's heen gegaan) en Aniek, Romy en ik zijn het strand opgegaan. We wilden graag in de schaduw, maar natuurlijk was er geen plekje in de schaduw meer over. We hebben onze spullen dan ook maar weggezet en zijn daarna snel het water ingegaan om af te koelen. Het was een super mooi wit strand met ontzettend helder water. Gelukkig had ik mijn snorkel mee en ben ik nog samen met Aniek en later samen met Romy gaan snorkelen. Samen met Romy ben ik meer richting de rotsen gaan zwemmen en hier zat super veel koraal en hele mooie visjes. Ik schat dat ik hier nog wel eens terug zal komen!

Maandag had ik weer stage. Ik heb mijn stageplan besproken met mijn mentor, gevoetbald met de kinderen en een kind opgehaald van een activiteit. Prima dagje stage vond ik wel.

Dinsdag heb ik weer naar het thuisfront gebeld, lekker gezwommen en vandaag ook met Eline gebeld! Dat was me het gedoe wel. Normaal gesproken valt bij mij constant de verbinding weg, maar deze keer was het andersom en viel bij Eline de hele de tijd de verbinding weg. Ik denk dat het na zo'n 12 pogingen toch eindelijk is gelukt en we hebben kunnen facetimen. Was wel leuk elkaar weer eens te spreken, maar ook wel gek dat dat zo via facetime is. Samen met Romy ben ik Simone gaan ophalen en zijn we daarna naar het appartementje van Simone haar zussen gereden. Simone moest daar vast voor hen inchecken en we hebben ook gelijk het appartementje bekeken en ik heb even de hangmat buiten uitgeprobeerd.

Woensdag had ik weer stage, maar deze keer pas vanaf 2 uur. Er was iemand ziek en ik was bij gevraagd vanaf 2 uur. Ik kon deze ochtend dus extra op mijn gemakje doen. Ik ben op stage met één van de kinderen naar zwemles gereden. Ik mocht zelf weten of ik bleef of terug naar de groep kwam. Ik besloot te blijven want dit leek me wel leuk om te zien, eens kijken in hoeverre dit hetzelfde is als in Nederland. Daarover gesproken, 'hetzelfde als in Nederland'.. Toen ik naar de zwemles toe reed was ik op zoek naar een gebouw wat wel eens een zwembad kon zijn, net als in Nederland. Toen het kind zei dat we er waren en we naar het zwembad toe liepen was dit natuurlijk helemaal niet wat ik had verwacht. Nouja, niet had verwacht.. Het was een zwembad in de achtertuin bij iemand! Helemaal niet over nagedacht, maar het is natuurlijk hartstikke logisch dat hier een zwembad niet binnen is, maar gewoon buiten, in een tuin ofzo. Wel grappig om te merken hoe je hersenen omgaan met de dingen die je gewend bent, maar die hier totaal anders (kunnen) zijn.

Donderdag was een relatief rustig dagje. Ik heb een beetje serie gekeken, wat aan een schoolopdracht gewerkt samen met Aniek, wat stages bekeken, lekker aan het zwembad gelegen, gezwommen en weer een bootcamp gedaan! Ja, ik heb weer een bootcamp gedaan. Deze keer ben ik samen met Lisa gegaan en ging het gelukkig veel beter dan de vorige keer. Ik heb de hele bootcamp, incl. warming-up mee kunnen doen zonder misselijk te worden! Ik was hierna moe en voldaan en heb terug in het huisje gezellig met Aniek en Romy op de bank gehangen.

Vrijdagochtend hebben we de hele keuken leeggehaald en de spulletjes uit de tv-meubel en het tafeltje weggehaald. Want we hadden vandaag 'Bestrijdingsdag', we hebben alles beneden ingespoten tegen de miertjes, beestjes of eigenlijk gewoon alle kleine insecten die in ons appartementje rondlopen. Dit spul mag je eigenlijk niet inademen, best moeilijk als je het zelf overal moet spuiten. Ik kan zo lang mijn adem niet inhouden in ieder geval. Hierna zijn we snel gevlucht uit ons huisje en zijn we boodschappen gaan doen. Toen we terugkwamen van boodschappen doen hebben we de koelspullen opgeruimd, hebben we even wat gedronken en zijn we aan het schoonmaken geslagen. We hebben de hele benedenverdieping zowat van boven tot beneden gepoetst, ongelooflijk wat een viezigheid je tegenkomt. En dat terwijl we bijna alles al wel eens gepoetst hebben. Na alles gepoetst en terug ingeruimd te hebben zijn we ons gaan omkleden en zijn we met z'n drietjes nog even Punda ingegaan. We zijn hier weer een beetje de winkeltjes afgegaan, elke keer komen we weer nieuwe tegen.

Gisteren had ik 's ochtends stage. Het was een lekker rustige ochtend. Ik ben de ochtend begonnen met het helpen opruimen van de kasten van de 2 meiden op de groep. Jeetje wat een bende zijn die kasten. Elke zaterdag moeten de kinderen hun hele kamer netjes opruimen. Bed afhalen, nieuw beddengoed opdoen, kasten netjes opruimen, vegen, schoenen netjes wegzetten.. Maar die kasten! De meiden hebben best wat kleren en als je de kast opentrekt is alles er gewoon ingegooid en dan te bedenken dat de zaterdag ervoor alles dus in nette stapels is gelegd, ongelooflijk wel. Ik heb ze verteld hoe ze het beste netjes stapels kunnen maken en na veel en lang werk is ze dit dan toch ook gelukt gelukkig! Verder heb ik een beetje mens-erger-je-niet, ganzenbord en monopoly gespeeld met één van de kinderen. 's Middags ben ik nog lekker even aan het zwembad gaan liggen en gaan zwemmen want ik had nog geen zin om iets te doen. Ik ben daarna toch nog maar even goed op zoek gegaan naar stages voor volgend jaar en gekeken waar ik nog sollicitaties naar uit wil sturen.

Vandaag ben ik lekker lang, tot 9 uur, in bed blijven liggen. Voor hier is 9 uur echt lang aangezien ik meestal zo om de paar uur wakker word en vanaf 7 uur vaak niet meer echt kan slapen. Beetje jammer wel. Voor vandaag staat weer een middag stage op de planning. In tegendeel van vorig weekend is het dus nu een weekend stagelopen in plaats van leuke dingen doen..

Ohja, misschien vragen jullie je nu ook wel af waarom ik dit stukje 'Schattig!" heb genoemd. Ik zal het jullie even uitleggen. Zoals jullie weten woon ik samen in een huisje met Romy. Hoe ze er bij is gekomen, geen idee, maar ik hoor tegenwoordig, ik denk minstens 3 keer per dag, dat ik schattig ben. Waarschijnlijk de ene dag meer dan de andere, maar in het begin deed ze dit nog niet. Ik ben de jongste van onze groep en nu Romy mij zo vaak schattig noemt voel ik mij af en toe wel eens de 'broekie' van de groep. Achja, we gaan er maar vanuit dat ze het positief bedoeld ;)
p.s. bij de foto's wat foto's waarvan Romy vindt dat ik er schattig op ben..

  • 15 April 2018 - 16:18

    Marcia:

    Hee Lieverd! Wat leuk om weer iets van je te lezen! Lekker aan het genieten! :) Leuke fotootjes ook, ik moet Romy gelijk geven, erg schattig! Als ik zo die fotootjes zie maakt het mij jaloers, zo fijn om zoveel mooie dingen te zien en te ondernemen! Geniet er nog van!

    Liefs!
    Marcia

  • 15 April 2018 - 16:18

    Marcia:

    Hee Lieverd! Wat leuk om weer iets van je te lezen! Lekker aan het genieten! :) Leuke fotootjes ook, ik moet Romy gelijk geven, erg schattig! Als ik zo die fotootjes zie maakt het mij jaloers, zo fijn om zoveel mooie dingen te zien en te ondernemen! Geniet er nog van!

    Liefs!
    Marcia

  • 15 April 2018 - 16:18

    Marcia:

    Hee Lieverd! Wat leuk om weer iets van je te lezen! Lekker aan het genieten! :) Leuke fotootjes ook, ik moet Romy gelijk geven, erg schattig! Als ik zo die fotootjes zie maakt het mij jaloers, zo fijn om zoveel mooie dingen te zien en te ondernemen! Geniet er nog van!

    Liefs!
    Marcia

  • 15 April 2018 - 21:20

    Mama:

    Maar je bent ook echt een schatje

  • 17 April 2018 - 02:37

    Romy:

    Tot nu toe is iedereen het nog met me eens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luna

Vanaf 9 februari zit ik voor iets meer dan 5 maandjes in het (bijna) altijd zonnige Curaçao ! Hierover ga ik af en toe wat stukjes proberen te plaatsen om iedereen een beetje op de hoogte te kunnen houden. Liefs

Actief sinds 12 Feb. 2018
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 8855

Voorgaande reizen:

09 Februari 2018 - 17 Juli 2018

Stage lopen in Curaçao

Landen bezocht: